مجموعه عکس «آمریکایی‌ها»

عکاس : رابرت فرانک

رابرت فرانک (Robert Frank) زمانی‌ که در اوج بود سفرش از نیویورک را با دوربین فورد دست دوم شروع کرد. این سفر یک سال طول کشید و نتیجه‌اش شد «آمریکایی‌ها»، اثری که بُعد عمیق‌تر زندگی مردم را نشان می‌دهد.

رابرت فرانک با الهام از همکار سوئیسی خود یاکوب توگنر ، در فکر گرفتن عکس‌هایی از زندگی و موقعیت‌های روزمره افراد شد که حاصل آن کتاب آمریکایی ها بود.او در سال ۱۹۵۵ موفق شد از بنیاد یادبود جان سایمون گوگنهایم ، بورسیه‌ای دریافت کند که تمامی هزینه‌های سفرش به سراسر ایالات متحده را تامین می‌کرد.

فرانک پس از بازدید از شهرهای، دیترویت، دیربورن و میشیگان ، ساوانا ، جورجیا ، ساحل میامی و سن پترزبورگ ، فلوریدا ؛ نیواورلئان ، لوئیزیانا ؛ شهر هوستون، ایالت تگزاس امریکا؛ لس آنجلس، کالیفرنیا؛ رنو ، نوادا ؛ سالت لیک سیتی ، یوتا؛ باته ، مونتانا ؛ شیکاگو و ایلینوی، از تمامی اقشار مختلف عکاسی کرد.

او در این مدت ۲۸۰۰۰ عکس گرفت که ۸۳ فریم از آن‌ها، برای چاپ در کتاب آمریکایی ها انتخاب شده است.عکس‌های او را با عکس‌های اکثر روزنامه نگاران معاصر آمریکا تضادهای آشکاری دارد.همان طور که ​​استفاده‌ی غیرمعمول او از فوکوس ، نور کم و برش‌هایی که از روش‌های پذیرفته شده‌ی عکاسی فاصله‌ی زیادی داشت ، بسیار متفاوت بود.

رابرت فرانک ، یکی از تأثیرگذارترین عکاسان قرن بیستم بود که سبک بیان خشن و شخصی او در تغییر روند عکاسی مستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.او در ۲۳ سالگی از آن‌چه “ارزش‌های کوچک کشور زادگاه خود” می‌خواند، دل کند و به نیویورک مهاجرت کرد. رابرت فرانک عکاس و مستندساز سوئیسی بود که به یک آمریکایی تمام عیار تبدیل شد.

مجموعه عکس «آمریکایی‌ها» اثر عکاس شناخته شده « رابرت فرانک (Robert Frank)» را مشاهده میکنیم.

ترجمه و تنظیم : محمدرضا طائب

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا