گوشه ای از جنایت اسرائیل در غزه

عکاس : Peter K. Afriyie

عمر ابوکویک (Omar Abu Kuwaik) کودک چهار ساله غزه ای در حملات اسرائیل به غزه تمام خانواده و دست چپ خود را از دست داده است. او با تلاش خانواده و افراد غریبه به همراه عمه خود برای مداوا و گذاشتن دست مصنوعی از غزه به آمریکا منتقل شد.

او روزهای خود را در خانه ای که توسط یک موسسه خیریه پزشکی در شهر نیویورک اداره می شد سپری کرد ابوکویک عمه عمر خوشحال است که توانسته کار کوچکی برای برادرزاده اش انجام دهد پسری که اکنون او را فرزند چهارم خود می داند. اما برای ابوکویک عمه عمر این انتخاب سختی بود شوهر و سه فرزند نوجوانش را در یک کمپ خیمه‌ای بزرگ در جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح، گذاشته است . با حملات اسرائیل به غزه و پناه گرفتن غیر نظامیان در رفح ممکن است ابوکویک دیگر هرگز خانواده‌اش را نبیند.او گفت: «بچه های من عمر را بسیار دوست دارند. آنها به من گفتند، ما دیگر بچه نیستیم. برو عمرو معالجه کن»

گوشه ای از جنایت اسرائیل در غزه

عمر اولین کودک فلسطینی از غزه بود که توسط صندوق امداد پزشکی جهانی به آمریکا برده شد. الیسا مونتانتی، موسس خیریه استاتن آیلند، یک ربع قرن را صرف مراقبت های پزشکی رایگان از صدها کودک پس از دست دادن دست و پا در جنگ ها یا بلایای طبیعی از جمله درکشور های مثل عراق و افغانستان کرده است.

مرگبارترین دور درگیری اسرائیل و فلسطین در دهه های اخیر در در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد شبه نظامیان فلسطین تحت رهبری حماس از نوار غزه به مناطق مرزی اسرائیل یورش بردند و حدود ۱۲۰۰ نفر کشته و حدود ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شدند.اسراییل در پاسخ به آن بخش زیادی از غزه را ویران کرده است. در کمتر از پنج ماه جنگ، ارتش اسرائیل یک بحران انسانی خیره کننده ایجاد کرده و ۸۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه خانه های خود را ترک کرده اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان غزه به بیش از ۳۰۰۰۰ نفر افزایش یافت و بیش از ۷۰۰۰۰ زخمی شدند که زنان و کودکان حدود دو سوم کشته شدگان را تشکیل می دهند.

در ۶ دسامبر، دو حمله هوایی اسرائیل به خانه پدربزرگ و مادربزرگ عمر در اردوگاه پناهندگان نصیرات در مرکز غزه شد. این انفجار زخم و پارگی های عمیقی ایجاد کرد و بازوی دست چپ تا زیر ارنجش را از دست داد نتوانستند دستش را نجات دهند پدر و مادر، خواهر ۶ ساله، پدربزرگ و مادربزرگ، دو خاله و یک پسر عمویش کشته شدند.امدادا گران توانستند عمر را از زیر آوار نجات دهند و او را مکان امنی بردند.

زخم‌های عمر در حال بهبود است، اما او به شدت آسیب دیده است. در بیمارستان کودکان شرینرز در فیلادلفیا، به دلیل سوختگی شدید پایش، عمل پیوند پوست انجام داد. ترکش های که بر صورتش پراکنده شده و تقریباً شبیه کک و مک است.

پس از بازگشت به غزه ، آینده عمر و عمه اش نامشخص است. اما برای عمر و عمه اش دیگر خانه ای برای بازگشت وجود ندارد.او گفت: «نمی توانم تصور کنم… که به غزه برگردم. «زندگی او چه خواهد بود؟ آینده او کجاست؟

ترجمه و تنظیم : لیلا سلیمانی
کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا