رونمایی پاناسونیک از لنز ماکرو ۱۰۰ میلی متری F2.8

کمپانی پاناسونیک (panasonic) از جدیدیرین لنز ماکرو ۱۰۰mm F2.8 که کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز جهان در نوع خود است را برای دوربین‌های فول فریم سری Sلومیکس معرفی کرد.

به گفته پاناسونیک این لنز کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز در میان لنزهای سری L دارای قابلیت فوکوس خودکار، سازکار با دوربین های فول فریم بدون آینه ، با نسبت بزرگنمایی ۱:۱ که به شما امکان می دهد از سوژه خود در اندازه واقعی عکس بگیرید. تصاویری واقع گرایانه از گل ها، حشرات و… ثبت کنید و فاصله کانونی حداقل ۹۰ میلی متری میباشد که دارای سیستم فوکوس دوگانه و موتور خطی دو فاز جدید با وضوح و سرعت بالا است و از فناوری منحصر به فردی برای کاهش اندازه لنز ماکرو استفاده شده است.

در حالی که لنزهای ماکرو بسیار بزرگ هستند، پاناسونیک از فناوری های منحصر به فردی برای کاهش اندازه لنز ماکرو استفاده کرده است که در مقایسه با لنزهای ماکرو معمولی، LUMIX S 100mm F2.8 MACRO تقریباً دو سوم کوتاه‌تر و سبکتر از لنز های ماکرو است.

این لنز دارای ۹ تیغه دیافراگم برای تولید بوکه گرد با دیافراگم۲.۸ است که برای عکاسی ماکرو، بلکه برای طیف وسیعی از کاربردهای دیگر، مانند عکاسی پرتره تله فوتو و عکاسی منظره نیز قابل استفاده است همچنین دارای وضوح بالا و عملکرد فوق‌العاده دارد که بوکه های خیره‌کننده و عمق میدان عالی را ممکن می‌سازد.

این لنز دارای ۱۳ عنصر عدسی در ۱۱ گروه، از جمله سه عنصر کروی دو عنصر UED و یک اپتیک EDبرای به حداقل رساندن انحرافات نوری وضوح تصویر در شرایط نوری است وجود دارد. در حالی که این لنز کوچکتر و سبکتر از سایرین میباشد. پاناسونیک همچنین دیافراگم نازک‌تری با قطر کمتر طراحی کرده است. مهندسان این شرکت همچنین یک برد مدار جدید و با چگالی بالا ساخته اند که فضای کمتری را در داخل لنز اشغال می کند.

رونمایی پاناسونیک از لنز ماکرو 100 میلی متری F2.8

لنز تثبیت‌شده اپتیکال با حالت‌های عکاسی با وضوح بالا در دوربین‌های سازگار نیز کار می‌کند، که می‌تواند با ترکیب چند فریم، یک تصویر ۹۶ مگاپیکسلی از سنسور ۲۴مگاپیکسلی خود تولید کند.حداقل فاصله فوکوس Lumix S 100mm f/2.8 Macro فقط ۲۰۴ سانتی متر است که ۳۰ درصد از لنزهای قبلی نزدیکتر است. احتمالاً به این دلیل است که ۸۲ میلی متر بسیار کوتاه تر از لنز های قبلی است، اما همچنان همان فرمت سنسور فول فریم را دارد.

رونمایی پاناسونیک از لنز ماکرو 100 میلی متری F2.8

این لنز فقط ۳۰۰ گرم وزن و ۸۲ میلی متر طول و ۷۴ میلی متر قطر آن است این در حالی که سایر مدل های قبلی ۶۰۰-۷۰۰ گرم و بیش از ۱۳۰ میلی متر است این لنز با استانداردهای بالا، با پایه فلزی در پشت، و مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت ساخته شده است که برخلاف مدل های قبلی، رسماً در برابر یخ زدگی تا دمای -۱۰ درجه سانتیگراد / ۱۴ درجه فارنهایت مقاوم است.

رونمایی پاناسونیک از لنز ماکرو 100 میلی متری F2.8

لنز Lumix S 100mm f/2.8 Macro در اوخر ژانویه با قیمت ۱۰۰۰ دلار در دسترس خواهد بود و به فروش می رسد.

نمونه عکسهای لنز Lumix S 100mm f/2.8 Macro

ترجمه و تنظیم : محمد مهدی فرهنگی
کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا