مراسم سنت نیکلاس در برخی از روستاهای کشور چک

عکاس : Petr David Josek

در شرق جمهوری چک مراسم سنت نیکلاس با پوشیدن لباس های مخوف کرامپوس در خیابان ها رژه می روند . مراسم سنت قدیمی نیکلاس پیش از کریسمس قرن هاست تنها در چند روستا در منطقه معروف به والاچیا درجمهوری چک برگزار می شود.

مراسم سنت نیکلاس در برخی از روستاهای کشور چک

در این مراسم بزرگتر ها لباسهای مخصوص مانند ماسک های خانگی ساخته شده ، پوست گوسفند ، و لباس های سفید و داس مرگ که خود را بصورت فرشته مرگ در میاورند به تن کرده به مدت سه روز خانه به خانه می روند. و به سراغ کودکان محله‌ی خود برای شناسایی بچه‌های شرور و بچه‌های خوب می‌روند. آن‌ها درنهایت به بچه‌ها یک هدیه می‌دهند.

مراسم سنت نیکلاس در برخی از روستاهای کشور چک

مراسم افسانه سنت نیکلاس علاوه بر جشن های دلگرم کننده، دارای اهمیت تاریخی نیز می باشد. درهم تنیدگی سر و صدا و نقاب ها در این جشن به دوران بت پرستی پیش از مسیحیت باز می گردد، زمانی که جوامع در انقلاب زمستانی برای دفع ارواح شیطانی درگیر آیین های مختلفی بودند. در طول قرن ها، این آداب و رسوم باستانی با جشن مسیحی سنت نیکلاس ادغام شد و منجر به رویداد منحصر به فرد و پر جنب و جوشی شد که امروز شاهد آن هستیم.

مراسم سنت نیکلاس در برخی از روستاهای کشور چک

سنت نیکلاس اسقف مسیحی در قرن چهارم میلادی می‌زیست و از اهالی یکی از شهرهای قدیمی بیزانس به نام مایرا در منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده‌است وبه خاطر کمک و دادن هدیه به فقرا شهرت داشت. گفته می شود که او الهام بخش خلق بابا نوئل بوده است.

تصاویر زیبا از رقص شفق قطبی در آسمان

ترجمه : محمد مهدی فرهنگی
کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا