رونمایی سیگما از لنز تله زوم ۷۰-۲۰۰mm F2.8 DG DN OS

کمپانی سیگما (sigma) از لنز ورزشی ۷۰-۲۰۰ میلی‌متری F2.8 DG DN OS برای دوربینهای فول فریم بدون آینه سونی E-mount و لایکا، سیگما و پاناسونیک L-mountرونمایی کرد.

لنز جدید سیگما ۷۰-۲۰۰ میلی متر f/2.8 که به عنوان یک لنز زوم تله فوتوقوی و با دیافراگم بزرگ (با گشودگی بالا)توصیف می شود، به طور خاص برای دوربین های بدون آینه ساخته شده است.و با فوکوس داخلی با سرعت بالا، تثبیت‌کننده نوری عملکرد اپتیکی «برتر» مطابق با خواسته های عکاسان حرفه ای ساخته شده است به عکاسان این وعده داده میشود این لنز در شرا یط نوری کم مقاومت بالای دارد و میتوان بدون توجه به شرایط نور، تصاویر واضحی را ایجاد کنند.

جدیدترین طراحی ۷۰-۲۰۰mm سیگما دارای طراحی فوکوس داخلی است و در سری لنزهای «Sports» این شرکت قرار دارد. این لنز از دو محرک خطی «High-response» برای هدایت دو گروه فوکوس استفاده می‌کند. این لنز فاصله فوکوس حداقل ۶۵ سانتی‌متری را در فاصله کانونی ۷۰ میلی‌متر و فاصله فوکوس ۱۰۰ سانتی‌متری را در فاصله کانونی ۲۰۰ میلی‌متر ارائه می‌دهد.

در ساختار لنز ۷۰-۲۰۰mm F2.8 DG DN OS از ۲۰ عنصر در ۱۵ گروه تشکیل شده که شامل ۶ عنصر FLD «شبیه فلوریت»، ۲ عنصر پراکندگی بسیار کم و ۳ لنز کروی است. این لنز همچنین از آخرین تکرار الگوریتم تثبیت تصویر Sigma بهره می‌برد که تا ۷.۵EV اصلاح در انتهای واید و ۵.۵EV در انتهای بلند را طبق آزمایش استاندارد CIPA ارائه می‌دهد.

رونمایی سیگما از لنز تله زوم 70-200mm F2.8 DG DN OS

طراحی فوکوس داخلی و زوم داخلی این لنز باعث می‌شود که مرکز ثقل آن در حین فیلمبرداری تغییر چندانی نکند. این امر استفاده از این لنز را روی گیمبال‌ها و سایر وسایل تثبیت‌کننده تصویر آسان‌تر می‌کند. همچنین گفته می‌شود که این لنز دارای تنفس فوکوس بسیار کمی در هر دو انتهای محدوده زوم است. این امر به فیلمبرداران کمک می‌کند تا هنگام فوکوس کردن، تغییرات ناخواسته در دیافراگم را کاهش دهند. علاوه بر این، این لنز دارای یک حلقه دیافراگم است که می‌توان آن را برای ایجاد انتقالات نرم و یکنواخت در دیافراگم کلیک کرد.

رونمایی سیگما از لنز ورزشی 70-200mm F2.8 DG DN OS

این لنز به دو حالت سیستم عامل مجهز است: حالت اول برای عکاسی عمومی مناسب است و حالت دوم برای عکس های متحرک و سریع مناسب است ، به عنوان مثال در ورزش های سرعتی مانند ورزش موتوری و سایر موقعیت های پویا.

حالت دوم ، یک شتاب‌سنج همراه با سیستم‌عامل هوشمند سیگما – الگوریتمی که مخصوص عکس‌های متحرک است طراحی شده که لرزش‌گیر تصویر یا IS را زمانی که دوربین به‌صورت عمودی یا مورب حرکت می‌کند ، بدون توجه به جهت افقی و عمودی لنز ، امکان‌پذیر می‌کند . سیگما می گوید که این بدان معنی است که حرکت سوژه را می توان بدون از دست دادن جلوه عکس های متحرک به ثبت رساند.

رونمایی سیگما از لنز ورزشی 70-200mm F2.8 DG DN OS

وزن این لنز در مانت L 1345 گرم (۴۷.۴ اونس) و در مانت E 10 گرم (۰.۳ اونس) سبک‌تر است. این لنز شامل یک کفشک سه پایه قابل جدا شدن سازگار با Arca-Swiss و یک هود ساخته شده از پلاستیک تقویت‌شده با الیاف کربن است. و در برابر آب و هوا بسیار مقاوم است ، این لنز از ۷ دسامبر ۲۰۲۳ با قیمت پیشنهادی ۱۴۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

نمونه عکسهای لنز جدید سیگما ۷۰-۲۰۰ میلی متر f/2.8

ترجمه و تنظیم : لیلا سلیمانی
کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا