رونمایی کانن از لنز زوم فوق عریض

کمپانی کانن (canon) ازلنز جدید زوم الترا واید RF 10-20mm F4 L IS STM ، سری «L» برای دوربین‌های فول فریم بدون آینه رونمایی کرد.

فلنج کوتاه (فاصله‌ی بین مانت لنز تا سنسور داخل دوربین ) پایه لنز دوربین های بدون آینه توانسته است به آن دست یابد. کانن می‌گوید که با نزدیک‌تر کردن عنصر پشتی لنز به سنسور، توانسته عنصر جلویی را کوچک‌تر کند، و این مزیت اضافه‌شده این است که اجازه می‌دهد مسیر نور از طریق لنز مستقیم‌تر باشد و انحراف کمتری ایجاد کند.

رونمایی کانن از لنز زوم فوق عریض

کانن به لطف ماونت RF توانسته در کاهش وزن و اندازه‌های این لنز در قیاس با لنز قبلی EF 11-24mm f/4 L موفق عمل کند. وزن لنز تقریبا به نصف یعنی حدود ۵۷۰ گرم و طول آن به ۱۱۲ میلی‌متر رسیده است. قطر لنز هم نزدیک به ۲.۵ سانتی‌متر کمتر شده است. این اعداد لنزی به این وایدی را بسیار حمل‌پذیر می‌کند.

رونمایی کانن از لنز زوم فوق عریض

چیدمان اپتیکال این لنز دارای یک عدسی Super UD، سه عدسی UD استاندارد و سه عدسی اسفریکال است که وجود آن‌ها باعث جلوگیری از اعوجاج رنگ در سراسر کادر و دیستورشن در تمام بازه زوم می‌شود. همچنین به‌کارگیری از این عدسی‌ها باعث وضوح و نوردهی تصاویر به‌صورت یکنواخت در تمام فریم شده است. علاوه بر عدسی‌های فوق، وجود لایه‌های کوتینگ SWC و ASC بر روی عدسی‌های این لنز باعث کاهش پدیده فلر و سایه‌دار شدن سوژه می‌شود.

رونمایی کانن از لنز زوم فوق عریض

وجود سیستم فوکوس خودکار سریع، تقریباً بی‌صدا و دقیق در این لنز، باعث تکمیل چیدمان اپتیکال ممتاز این لنز شده است. تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال این لنز قادر است اثر لرزش دوربین را تا ۵.۵ استاپ خنثی کند، همچنین در هنگام استفاده از لنز به همراه دوربین‌هایی که دارای سیستم تثبیت‌کننده تصویر داخلی هستند، این مقدار به ۶ استاپ افزایش می‌یابد. یک حلقه کنترلی برای اعمال تنظیمات شهودی نیز بر روی بدنه این لنز وجود دارد و می‌توان از این طریق، تنظیمات نوردهی دوربین را به‌صورت شهودی از روی لنز تغییر داد. که سیستم IS در این لنز به طور خاص تنظیم شده است تا از تار شدن سوژه در گوشه های تصویر، حتی در صورت کوچکترین حرکت دوربین، جلوگیری کند.

رونمایی کانن از لنز زوم فوق عریض

این لنز داری دیافراگم ۹ پره است و در برابر نفوذ گرد و خاک و قطرات آب مقاوم است. همینطور دو سطح جلویی و پشتی لنز کوتینگ فلورین دارند که باعث کاهش جذب کثیفی میشود وبه راحتی تمیز میشود. لنز امکان اتصال فیلترهای پیچی را ندارد اما می‌توان از فیلترهای ژلاتینی در قسمت پشتی استفاده کرد. برروی بدنه‌ی لنز علاوه بر دو دکمه‌ی لرزشگیر و فوکوس یک دکمه‌ با قابلیت تعریف کاربری مدنظرتان در نظر گرفته شده است. همینطور کنترل رینگ هم وجود دارد.

رونمایی کانن از لنز زوم فوق عریض

این لنز مناسب برای عکاسی از مناظر، طبیعت، بناها و دکوراسیون داخلی است. این لنز سری L مخصوص دوربین‌های فول فریم، طوری طراحی شده که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری کارآمد است و می‌توان همراه با آن تصاویری به‌یادماندنی ثبت و ضبط کرد.

لنز RF 10-20mm F4 L IS STM در ماه نوامبر با قیمت ۲۲۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

نمونه عکسهای لنز RF 10-20mm F4 L IS STM

ترجمه و تنظیم : محمدرضا طائب
کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا