انتشار مسابقه عکاسی طبیعت ASFERICO 2024

انجمن های عکاسی حیات وحش ایتالیا (AFNI – Associazione Fotografi Naturalisti Italiani) هجدهمین دوره فراخوان بین المللی عکاسی طبیعت ASFERICO 2024 در دو گروه سنی بزرگسالان و جوانان منتشرکرد .

این مسابقه در هشت گروه: چشم انداز، جهان های زیر آب ، پستانداران ، پرنده ها ، دیگر حیوانات ، گیاهان و قارچ ها ، ترکیب و فرم ها ، انسان و طبیعت ،داستان ها(مجموعه عکس) برگزار می‌شود. هزینه‌ شرکت در مسابقه ۳۰ یورو تا ۱۲ آذر ، ۳۵ یورو از ۱۳ تا ۱۹ آذر است و حضور عکاسان جوان (۱۷ سال به پایین) در مسابقه رایگان است.

۱۴ سال و کمتر
۱۵ تا ۱۷ سال

۱_شرکت در این مسابقه برای عکاسان آماتور یا حرفه ای در هر سن و ملیتی آزاد است.

۲_شرکت در مسابقه منحصراً به صورت آنلاین و در وب سایت www.asfericocontest.it انجام می شود.

۳_تمام ارتباطات باید فقط از طریق ایمیل به آدرس: info@asfericocontest.it انجام شود.

۴_هم فایل های دیجیتال و هم اسکن اسلاید پذیرفته می شود.

۵_ویرایش فایل های مذکور تنها در صورتی مجاز است که به تمیز کردن اولیه (حذف لکه های ناشی از گرد و غبار روی سنسور دوربین و کاهش نویز)، تنظیمات جزئی اشباع، کنتراست، مقادیر تونال یا منحنی ها محدود شود.

۶_برش مجاز است، اما نباید از ۳۵ درصد مساحت تصویر اصلی تجاوز کند و همیشه باید تأثیرات روی اندازه نهایی فایل را در نظر گرفت.

۷_حاشیه، امضا و اسم نباید روی تصاویر اعمال شوند.

۸_فضای رنگ باید Adobe RGB (1998) باشد.

۹_تصاویر دستکاری شده دیجیتالی پذیرفته نمی شوند مگر اینکه با محدودیت های توضیح داده شده در قانون بالا مطابقت داشته باشند، یعنی تصویر باید نمایشی دست نخورده و صادقانه از اشکال، رفتارها یا پدیده های طبیعی باشد. درج یا حذف عناصر در تصویر مجاز نیست.

۱۰_تصاویر حاصل از ادغام دو یا چند تصویر فقط برای به دست آوردن تصاویر پانوراما یا افزایش دامنه دینامیکی (HDR) مجاز هستند. تک عکس های استفاده شده باید در یک مکان و در یک زمان گرفته شده باشند و عکس به دست آمده باید با قوانین پیشین مطابقت داشته باشند تا اصالت تصویر نهایی تضمین شود.

۱۱_نوردهی های چندگانه فقط در صورتی مجاز است که عملکردهای درون دوربینی باشند که یک فایل RAW واحد تولید کنند.

۱۲_تصاویر باید با وضوح پایین ارسال شوند: هر تصویر باید ۱۹۲۰ پیکسل در سمت طولانی، وضوح ۷۲ dpi، با فرمت jpg و حداکثر ۳ مگابایت باشد.

۱۳_تغییر نام فایل ها ضروری نیست.

۱۴_در صورتی که تصاویر ارسالی مرحله پیش انتخاب را گذرانده باشند، از طریق ایمیل با شرکت کنندگان تماس گرفته می شود و دستورالعمل هایی در مورد نحوه آپلود فایل های RAW و وضوح بالای خود دریافت خواهند کرد که مرحله ای اجباری برای ورود به مرحله نهایی مسابقه است. هر شرکت کننده می تواند پیشرفت هر تصویر را از طریق حساب آنلاین خود پیگیری کند.

۱۵_فایل های دیجیتال با وضوح بالا در فرمت JPEG باید حداقل ۳۰۰۰ پیکسل در سمت طولانی اندازه گیری باشند و دارای برش و رنگ مشابه با نمونه های jpg خود باشند که در طول فرآیند ثبت نام آپلود شده اند. فایل‌های اصلی به صورت RAW که توسط دوربین بدون دستکاری ضبط شده‌اند نیز باید ارائه شوند. در مورد تصاویر پانوراما یا HDR، تمام فایل‌های RAW استفاده شده باید در یک پوشه فشرده (مثلا ZIP) گنجانده شوند. در صورتی که فایل های دیجیتال با وضوح بالا و فایل های کپچر اصلی ارسال نشوند یا با قوانین مطابقت نداشته باشند، شرکت کننده رد صلاحیت خواهد شد.

۱۶_در صورتی که آثار اسکن شده به عنوان تصاویر تقدیر شده یا برنده انتخاب شوند، هیئت داوران می توانند اسلایدهای فیزیکی اصلی را درخواست کنند. در صورت عدم ارائه، تصاویر رد صلاحیت خواهند شد.

۱۷_در دسته داستان ها، هیئت داوران داستانی شامل ۶ تا ۸ تصویر همراه با متنی با حداقل ۱۷۰۰ کاراکتر را انتخاب می کند که بخشی جدایی ناپذیر از داستان باشد. تصاویر و متن به طور مساوی توسط هیئت داوران قضاوت خواهند شد. داستان می تواند در مورد یک یا چند دسته دیگر مسابقه باشد.

۱۸_هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۳۰ عکس ارسال کند. کل این عکس ها می توانند آزادانه در بین دسته های مختلف توزیع شوند.

برنده کلی ۳۰۰۰ یورو دریافت خواهد کرد.
برنده هر دسته به جز دسته داستان ها ۵۰۰ یورو دریافت می کند.
نفر دوم هر دسته به جز دسته داستان ها ۲۵۰ یورو دریافت می کند.
برنده دسته داستان ها ۱۰۰۰ یورو دریافت می کند.

وبسایت فراخوان

جهت اطلاعات بشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید.

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا