رونمایی نیکون ازلنز تله فوتو ۱۳۵ میلی‌متری f/1.8 S Plena سری Z

باشگاه عکاسان جوان– شرکت نیکون از لنز NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena، که یک لنز پرایم تله فوتو برای دوربین های بدون آینه فول فریم/فرمت FX سری Z رونمایی کرد.

NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena یک لنز S-Line* است که از سیستم mount Z بهره می برد که با استفاده از عدسی های باکیفیت امکان استفاده از دیافراگم باز را میدهد. . با این کار، بوکه‌های زیبا و گرد در کل تصویر و وضوح فوق العاده تصویر را بخاطر عدسی های فوق العاده می دهد. که منجر به ثبت تصاویر خارق‌العاده بافت‌های ظریف و بوکه‌های زیبا هم در پرتره و هم در مناظر می‌شود.

رونمایی نیکون ازلنز تله فوتو 135 میلی‌متری f/1.8 S Plena سری Z

طراحی بیرونی لنز مطابق با عملکرد نوری برتر آن است. لوله لنز فلزی دارای لوگوی حکاکی شده “Plena” است که از همان فونت زرد و شکسته NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct استفاده می کند. نام “Plena” از عبارت Plenum گرفته شده است که نشان دهنده وضعیت یک فضا کاملاً پر است و برای بیان توانایی لنز برای پشتیبانی از دید خلاقانه کاربر با بوکه های زیبا و کاملاً گرد با وضوح فوق العاده انتخاب شده است.

رونمایی نیکون ازلنز تله فوتو 135 میلی‌متری f/1.8 S Plena سری Z

این لنز از ۱۶ عنصر تشکیل شده است که در ۱۴ گروه قرار گرفته اند که شامل یک عنصر جلویی انکساری با طول موج کوتاه، یک عنصر غیرکروی و چهار عنصر پراکندگی فوق‌العاده کم، همگی در به حداقل رساندن شدت رنگ، حاشیه‌ها و شعله‌ور شدن نقش دارند.

رونمایی نیکون ازلنز تله فوتو 135 میلی‌متری f/1.8 S Plena سری Z
  • *S-Line درجه ای از لنزهای NIKKOR Z است که عملکرد نوری فوق العاده ای را نشان می دهد و از استاندارد بالایی از اصول طراحی و کنترل کیفیت پیروی می کند
  • ایجاد بوکه های زیبا و گرد در کل تصویر
  • تصاویری سه بعدی با استفاده از دیافراگم ۱.۸ و جداسازی سوژه از پس زمینه
  • تصویری واضح و شفاف حتی در لبه های کادر با دیافراگم ۱.۸
  • وضوح کامل بافت های ظریف مانند مو و پوست و نیز در عکاسی شب
  • تله فوتو پرایم سریع و سبک
  • دارای یک سیستم فوکوس خودکار سریع، دقیق ، بی صدا و چندگانه با استفاده از موتور STM
  • بهره مندی از پوشش های ARNEO و Meso Amorphous، که موثرترین پوشش ضد انعکاس و کاهش نورهای مزاحم در لنزهای نیکون است.
  • طراحی ممتاز آن، که شامل لوگوی حک شده “Plena” بر روی بدنه فلزی لنز است، حسی کرفه ای بودن را القا میکند
  • در طراحی این لنز علاوه بر کم صدایی به راحتی کار عکاس هم دقت زیادی شده که دو دکمه Fn لنز، روی آن تعبیه شده و طیف گسترده ای از عملکردها را می توان به آنها اختصاص داد، یکی در بالای لنز قرار گرفته است و امکان تنظیم نرم تنظیمات را حتی در هنگام عکاسی در جهت عمودی فراهم می کند.
  • در این لنز از دهانه ۸۵ استفاده شده تا هر نوع تجهیزات جانبی مانند فیلترها در دسترس عکاس باشد.
  • در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است، و مجهز به مکانیزم دیافراگم الکترومغناطیسی برای کنترل پایدار دیافراگم در طول عکسبرداری پیاپی با سرعت بالا می باشد.
رونمایی نیکون ازلنز تله فوتو 135 میلی‌متری f/1.8 S Plena سری Z

لنز جدید نیکون ۱۳۵ میلی‌متری پرایم دومین لنز جدید نیکون سری Z است که در اکتبر ۲۰۲۳ با فروشی پیشنهادی ۲۵۰۰ دلار وارد بازار می شود.

رونمایی نیکون ازلنز تله فوتو 135 میلی‌متری f/1.8 S Plena سری Z

بطور کلی این لنز با بهره مندی از عدسی های فوق العاده با پوشش ضد اشعه و دیافراگم ۱.۸ و با قابلیت فوکوس چندگانه سریع ، بی صدا و مقاومت بدنه بالا و ضد غبار و رطوبت و البته طراحی بدنه کاملا زیبا یکی از بهترین لنزهای نیکون است که نسل جدیدی از لنزهای عکاسی و تصویربرداری را خواهد ساخت.

ترجمه و تنظیم : محمدرضا طائب

بهترین لنز برای عکاسی خبری

کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا