رونمایی نیکون از دو لنزmm۱۸۰-۷۰ ، F2.8 ۶۰۰-۱۸۰mm F5.6-6.3 برای سری z

شرکت نیکون (nikon) از دو لنز جدید زوم تله فوتو به نام های Nikkor Z 180-600mm F5.6-6.3 VR و Nikkor Z 70-180mm F2.8 برای دوربین های بدون آینه فول فریم سری zرونمایی کرد.

لنز Nikkor Z 180-600mm F5.6-6.3 VR

رونمایی نیکون از دو لنزmm۱۸۰-۷۰ ، F2.8 ۶۰۰-۱۸۰mm F5.6-6.3 برای سری z

لنز Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR یک لنز زوم فوق تله فوتواست که عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد از سوژه های دور و نزدیک مانند پرندگان، حیات وحش ، گلها وحشرات عکسهای قدرتمندی ثبت میکند ، این لنزبه روز شده لنز سری F- 200-500mm F5.6 نیکون است. چیدمان اپتیکال این لنز شامل ۲۵ المان در ۱۷ گروه است که ۶ عدسی ED در این میان وظیفه از بین بردن اعوجاج رنگ را بر عهده دارند. لازم به ذکر است که وجود این تعداد عدسی شیشه‌ای در این لنز موجب وزن سنگین ۱۹۵۵ گرمی این لنز (همراه با حلقه اتصال به سه‌پایه) شده است.

رونمایی نیکون از دو لنزmm۱۸۰-۷۰ ، F2.8 ۶۰۰-۱۸۰mm F5.6-6.3 برای سری z

سازوکار زوم در این لنز به صورت داخلی انجام میشود. همچنین این لنز مجهز به دیافراگم ۹ پرهای و دو دکمه قابل برنامه دهی است. برای استفاده بهتر در فیلمبرداری، حلقه کنترلی این لنز به صورت غیرپله ای طراحی شده است و پدیده تنفس فوکوس در آن به ندرت رخ میدهد. موتور استپینگ سیستم فوکوس خودکار این لنز همچنین عملکردی بی صدا به همراه دارد.

تثبیت کننده تصویر این لنز قادر است اثر لرزش دوربین را تا ۵.۵ استاپ خنثی کند. در وایدترین فاصله کانونی، حداقل فاصله فوکوس این لنز برابر با ۱.۳ متر است. بازه حرکتی حلقه زوم این لنز ۷۰ درجه است که امکان تغییر فاصله کانونی با سرعت بالا را در اختیار گذاشته است.

امکان استفاده از تله کانورترهای سری Z به همراه این لنز وجود دارد که در صورت استفاده به همراه تله کانورتر ۲ برابری، حداکثر فاصله کانونی لنز برابر با ۱۲۰۰ میلیمتر خواهد شد. طیف وسیع فواصل کانونی به کاربران امکان می دهد از عکسبرداری با طیف گسترده ای از صحنه ها و سوژه ها با این لنز لذت ببرند. در مقابل نفوذ گردوغبار و پاشش آب مقاوم است.

نمونه عکسهای لنز ۱۸۰-۶۰۰mm F5.6-6.3 VR

لنز Nikkor Z 70-180mm f/2.8

رونمایی نیکون از دو لنزmm۱۸۰-۷۰ ، F2.8 ۶۰۰-۱۸۰mm F5.6-6.3 برای سری z

لنز Nikkor Z 70-180mm f/2.8 یک لنز ایده آل برای تصویربرداری از مجالس عروسی، عکاسی پرتره، عکاسی ورزشی و فیلمبرداری است و یک لنز زوم تله فوتو که با دوربین های بدون آینه فول فریم با فرمت FX که پایه نیکون Z برای آن ها استفاده شده است، سازگار است . از نظر مشخصات فنی، این لنز شباهت بسیاری با لنز Tamron 70-180mm f/2.8 Di III VXD دارد، با این تفاوت که در سیستم فوکوس خودکار لنز تامرون از موتور خطی استفاده شده است.

چیدمان اپتیکال این لنز شامل ۱۹ عدسی در ۱۴ گروه است که ۵ عدسی ED، ۱ عدسی Super ED و ۳ عدسی اسفریکال در این میان جزو عدسیهای ویژه این لنز هستند. این لنز ۷۹۵ گرم وزن دارد. علیرغم اینکه یک لنز زوم تله فوتو سریع است جمع و جور و سبک وزن و به راحتی میتوان آن را به همه جا برد.

رونمایی نیکون از دو لنزmm۱۸۰-۷۰ ، F2.8 ۶۰۰-۱۸۰mm F5.6-6.3 برای سری z

سیستم فوکوس خودکار این لنز مجهز به موتور استپینگ است که عملکرد بیصدایی را در هنگام فیلمبرداری مهیا میکند. حداقل فاصله فوکوس این لنز در وایدترین فاصله کانونی برابر با ۲۷ سانتیمتر و در بلندترین فاصله کانونی برابر با ۸۵ سانتیمتر است. ویژگیهایی ازجمله تنفس فوکوس بسیار پایین، حلقه کنترلی قابل برنامه دهی با قابلیت تنظیم دیافراگم از قابلیتهای این لنز است که باعث مناسب بودن آن برای فیلمبرداری شده است.

امکان استفاده از این لنز به همراه تله کانورترهای سری Z نیکون وجود دارد که در صورت استفاده از تله کانورتر ۲ برابری، حداکثر فاصله کانونی این لنز برابر با ۳۶۰ میلیمتر خواهد بود. این لنز نسبت بزرگنمایی ۰.۹۶ برابری به همراه دارد و در مقابل نفوذ گردوغبار و پاشش آب مقاوم است.

قیمت لنز Nikkor Z 180-600mm F5.6-6.3 VR در ماه آگوست با قیمت ۱۶۹۹ دلار ولنز Nikkor Z 70-180mm F2.8 از اواسط جولای با قیمت ۱۲۴۹ دلار در دسترس خواهند بود.

نمونه عکسهای لنز ۷۰-۱۸۰mm f/2.8

تنظیم و ترجمه : لیلا سلیمانی
کلاسهای عکاسی باشگاه عکاسان جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا