جیمز نچوی، یکی از مهم ترین عکاسان خبری جنگ است که در طول چهار دهه گذشته تصاویر تاثیرگذاری از جنگ ها، بلایای طبیعی و بحرانهای بشری ارائه کرده. او الگوی چندین نسل از عکاسان خبری بوده و هست.

بهرام محمدی‌فرد پیش از آنکه خودش مطرح باشد، عکس‌هایی که گرفته مطرح است. عکاسی که از ابتدای شروع جنگ پایش به جبهه و جنگ باز شد و تصاویر مشهور و معروفی هم از دفاع مقدس ثبت کرد.

رئیس سابق هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران با اشاره به جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» با موضوع زیارت گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که برای دوربین عکاسی در نزدیک‌شدن به سوژه یا حضور در اماکن زیارتی وجود دارد، آزاد بودن عکاس با دوربین موبایل اهمیت پیدا می‌کند، پس از او انتظار می‌رود تصاویر ناب‌ تری ثبت کند.

محمد ابراهیم صافی و حسن غفاری از عکاسان کشورمان از افتتاح شعبه فیاپ در ایران استقبال کرده و آن را یک تجربه در میان انبوه فرصت های تجربه اندوزی در حوزه عکاسی دانستند.

در دنیای عکاسی دیجیتال، آموزش‌ آنلاین محبوبیت زیادی دارد و البته مشهورترین معلم این هنر در فضای مجازی، اسکات کلبی است. او به‌تازگی ۵ سؤال مهم را که عکاسان در یک ماه اخیر از او پرسیده‌اند، پاسخ داده است.

استیو مک‌کری در سال 1950 در فیلادلفیا متولد شد و در دانشگاه پنسیلوانیا به تحصیل در رشته سینما پرداخت. مک کری عکاسی خبری را به صورت حرفه‌ای از جنگ شوروی در افغانستان آغاز کرد.

ریچارد برناب نه تنها یک عکاس و نویسنده پرکار در کارولینای جنوبی آمریکا است، بلکه او تورها و کارگاه های آموزشی در سرتاسر دنیا برگزار می کند و تاکنون دو کتاب الکترونیکی منتشر کرده است.

 عکاسان حیات وحش بی‌تردید، از بازوان پرتوان دانشمندان در شناخت محیط طبیعی هستند. مشکلات زیست محیطی در دنیای کنونی آن‌قدر جدی است که بدون دانش و علم کافی، آن هم در شاخه‌های مختلف نمی‌توان راه‌ حلی برایش متصور شد. برخلاف باور بسیاری، محیط‌ زیست مقوله‌ای لوکس و تفریحی نیست. پژوهشگران این عرصه، جدای از سال‌ها تحصیل و مطالعه در ابعاد مختلف علمی، نیازمند همکاری با سایر متخصصان از جمله عکاسان حیات وحش هستند.

 

 

مایكل در ۱۹۵۳ در یك شهر كوچك صنعتی در شمال غربی انگلستان زاده شد و در مدرسه هنر Banbury و college of printing در لندن تحصیل كرد. در ۱۹۷۶ عكاسی تبلیغاتی را آغاز كرد و این در حالی بود كه همزمان به زمینه مورد علاقه خود در عكاسی یعنی عكاسی از طبیعت می پرداخت. در ۱۹۷۷ به سن فرانسیسكو رفت و با «روت برنارد» آشنا شد و به مدت ۸ سال به عنوان معاون و چاپگر دستی برای او كار كرد.عكس های او اگرچه فاقد المان انسانی هستند اما به نوعی حضور بشر در آنها احساس می شود.

امید اسدی عکاس و فیلمساز سه بعدی ، یکی از فعالان سه بعدی در ایران است که از جمله مهترین فعالیت های وی طی ده سال گذشته تا به امروز طراحی اولین انیمیشن سه بعدی پرسپکتیو ایران ، اختراع فلیترهای سه بعدی ، به کارگیری تکنیک فیلمبرداری سه بعدی پلفریچ برای پردازنده های دو بعدی و...است که افراد زیادی با کارهای وی اشنایی دارند و با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید منابع ان را بیابید
اخرین خبری که در مرداد 95 از امید اسدی در خبرگزاری ها و مطبوعات منتشر شد تایید پوستر سه بعدی به طراحی او در استودیو والت دیزنی سه بعدی در کالیفرنیا امریکا بود.

World Press Photo بنیادی مستقل و غیرانتفاعی در هلند است که در سال ۱۹۵۵ توسط ۵عکاس هلندی با هدف نمایش عکس‌های مستند وخبری منتخب برای عکاسان سراسر جهان راه‌اندازی شد که با گذشت ۶۱سال به یکی از مسابقات و بنیاد‌های مهم در زمینه عکس مستند و خبری تبدیل شده است. ‌

امروز پای صحبت عکاسی میشینم که از دوربینش برای ثبت وقایع زندگی افراد دیگر استفاده کرده اما داستان زندگی خودش از همه جالبتره. جایلز دولی دوازده سال پیش دنیای شهرت خود را رها کرد تا به دنبال درد و رنج انسانها بپردازه اما در سال ۲۰۱۱ زمانی که در افغانستان بود در انفجار مین هر دو پا و یک دستش رو از دست داد. اما از اون موقع تا حالا با غلبه بر دشواریها نه تنها به زندگی ادامه داده بلکه به سر کارش هم برگشته و دوباره به افغانستان سفر کرد. اون هنوز عکاس است اما آیا جهان را از دریچه لنز متفاوتی می بینه؟

عکاسان رسانه های مختلف از دریچه دوربین خود بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها را گرم و امید بخش، با افق روشن خوانده و فضای آن را رنگ های شاد ترسیم می کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی تحریر کارگاه خیال حسن غفارى، کارشناس ارشد رشته عکاسی از دانشگاه هنر تهران و عکاس مردم نگار ایلات و عشایر ایران که یکی از اعضای شورای سیاستگزاری و داور و دومین مسابقه ی عکس خانه روستایی است در گفتگو با خبرنگار دبیرخانه ی این مسابقه به سوالات ما درباره اهداف برگزاری و مسایل پیرامون آن اینگونه پاسخ داد

تبارش سوئیسی است اما با عشق از ایران صحبت می‌کند و می‌گوید، اگر به‌عنوان عکاس این شانس را داشته باشید که از کشوری مانند ایران عکاسی کنید، از همه عکس‌های خود راضی خواهید بود.

علی قلم‌سیاه از عکاسی طبیعت و دفاع مقدس تا عکاسی ورزشی را در کارنامه‌اش دارد و عکس‌های او از چند دوره المپیک بارها دیده و چاپ شده و حال از روند ورودش به عرصه ورزش و عکاسی می‌گوید.

عکس را دوربین نمی‌اندازد، بلکه عکاس می‌اندازد لذا باید سعی کنیم ابتدا خوب ببینیم اما گاهی عکاس به ما کمک می‌کند تا نبینیم، زمان‌هایی طولانی که دیدنی نیستند برای ما که اهل تأمل نیستیم؛ عکاس کمک می‌کند که آن لحظه‌ای که دیدنی است را ببینیم.

رئیس انجمن عکاسان مطبوعاتی با بیان اینکه اغلب کسانی که در مطبوعات و خبرگزاری‌های هستند رسانه‌ای نیستند و دغدغه رسانه را هم ندارند، گفت: تنها رقابتی که در کشور ما در خبرگزاری‌ها وجود دارد چه در مطالب و چه در زمینه عکس این است که مطالب تولید شده زودتر از دیگر خبرگزاری‌ها روی خط برود. در حقیقت رقابت در ایران منتهی شده به اینکه چه خبرگزاری زودتر خبر را ارسال می‌کند.

«ژوزف پولروس» درباره ماه مبارک رمضان گفت: یکی از زیباترین جنبه‌های روزه مسلمانان این است که به یاد فقرا و گرسنگان می‌افتند و این خیلی پسندیده و انسانی است.

از درون بیش از پنج ساعت گفت وگو با اصغر بیچاره انگار تاریخ عکاسی سینمایی را مرور می‌کنیم. زندگی او پر از اتفاقات ریز و درشت است.

امانت داری و اخلاق مداری.

محتوای این سایت با ذکر منبع و تحت شرایط مجوز کریتیو کامنز تخصیص 4.0 بین‌المللی قابل استفاده است.

Content by this site is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license.

p><

 

rss

بالا