تور عکاسی آرامستان ممنوعه دولاب

تور های عکاسی تهرانگردی فضای جذابی برای دوستداران عکاسی از بافت تاریخی تهران می باشد. در تور عکاسی آرامستان ممنوعه دولاب می توانید تجربیات خود را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید و درفضایی دوستانه و صمیمی به عکاسی از جاذبه های گردشگری بپردازید و لذت ببرید.

با ما همراه باشید…

معرفی اجمالی آرامستان دولاب

قبرستان دولاب در حقیقت همان گورستان قدیمی ارامنه است که قبرها و گورهای مربوط به مسیحیان ارمنی در آن جای گرفته‌اند. در این گورستان قبر ۴۰۹ سرباز و ۵۲۸ غیرنظامی وجود دارد. رسما گورستان در سال ۱۳۱۵ تاسیس شد و سال‌های سال است که در آن هیچ‌گونه تدفینی صورت نمی‌گیرد.

تور عکاسی آرامستان ممنوعه دولاب

تور عکاسی آرامستان ممنوعه دولاب


قبرستان دولاب توسط فرانسه، ایتالیا و لهستان اداره می‌شود و قبرهای اشخاص مشهور و همچنین ناشناس را در خود جای داده است. درب چوبی این گورستان رو به باغی چشم‌نواز باز می‌شود. اکثر قبرها قدیمی‌اند و ملیت فرد متوفی با یک پرچم مشخص شده است.

این گورستان با مساحت بیش از ۷۵ هزار مترمربع شامل ۶ بخش مجزاست ، حدود ۵۰ درصد آرامستان کاتولیک‌ها متعلق به لهستانی‌ها و مابقی شامل قبرهای افراد فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی، چکی، آلمانی و سایرین است.

تور عکاسی آرامستان ممنوعه دولاب

قبرستان دولاب با نام‌های دیگر نیز از جمله گورستان لهستانی‌ها، قبرستان اکبرآباد، قبرستان سلیمانیه، قبرستان ارتودکس‌ها، قبرستان کاتولیک‌ها و قبرستان آشوری‌ها شناخته شده است.

بنا به نوشته اعتمادالسلطنه در کتاب مرآت البلدان در سال ۱۱۳۷ قمری، به دستور کریم خان زند ارامنه سنگ‌تراش اصفهانی به تهران منتقل و در محله دولاب ساکن شدند و این بهانه‌ای برای احداث گورستان ارامنه در شرق تهران شد.

برنامهخدماتمحل دیدارهزینه برنامهتاریخ برگزاری

پس از دیدار ابتدایی همراهان، لیدر گروه توضیحاتی درباره آرامستان میدهد و سپس زمان مناسبی برای عکاسی از آرامستان داریم.

راهنمای عکاسی – کلیه ورودیه ها – پذیرایی

خیابان پاسدار گمنام – کوچه رضایی تاجری – ورودی آرامستان

هزینه برنامه : ۲۶۵ هزار تومان

تاریخ روزساعتتوضیحات
9 تیرماه 1402جمعه11 الی 14در حال ثبت نام
    

برنامه های برگزار شده


با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوا و یا موارد دیگر احتمال تغییر در ساعت و روز برگزاری برنامه ها هست.

منتظر دیدار شما هستیم…

تور عکاسی آرامستان ممنوعه دولاب
ثبت‌نام نشده
۲۶۵ هزار تومان