دورهمی عکاسی خانه پهلوان رزاز

دورهمی های عکاسی فضای جذابی برای دوستداران عکاسی گروهی و عکاسی در فضای باز می باشد.در این دورهمی ها(خانه پهلوان رزاز) می توانید تجربیات خود را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید و در فضایی دوستانه و صمیمی به عکاسی بپردازید.

منتظر دیدار شما هستیم.

با ما همراه باشید…

معرفی اجمالی خانه پهلوان رزاز

خانه‌ تاریخی پهلوان رزاز، (Razzaz) یکی از پهلوانان بزرگ ایرانی، که از دوره قاجار به جای مانده و امروزه در قالب یک مهمان‌خانه، پذیرای گردشگران خارجی است

خانه پهلوان رزاز ، از آن خانه های قدیمی است که حال و هوایش شما را به سال هایی می برد که آدم هایش در آن زندگی می کردند؛ خانه ای با صلابت و باصفا که معماری بسیار زیبایی دارد و محیط آن بسیار آرامش بخش است. مالک آن از جوانمردان دوران پهلوی و قاجار بوده و امروزه خانه او به یک هاستل، برای اقامت گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شده است.

پهلوان _ دورهمی عکاسی خانه پهلوان رزاز

سال ساخت خانه‌ پهلوان رزاز دقیقا مشخص نیست، اما قدمت این ملک به دوره‌ قاجاریان بازمی‌گردد.در سال ۱۲۷۰ به مالکیت خانواده شجاعت درآمد. در سال ۱۳۲۷ چند سال پس از فوت پهلوان رزار به حاج حسن مردان قمی واگذار شد. منزل پهلوان در کوچه تاریخی میرزا محمود وزیر قرار دارد و محل کسب و دفنش در سرچشمه، برنج کوبی سر چهارراه است. جالب است بدانید که این خانه لوکیشن سریال زیرزمین نیز بوده است.

دورهمی عکاسی خانه پهلوان رزاز

پهلوان رزاز، شخصی به نام سید حسن شجاعت بود که در سال 1257 در تهران دیده به جهان گشود و در سال 1320 از دنیا رفت. پهلوان رزاز از باستانی کاران دوران قاجار و پهلوی بود و در بین پهلوانان به خوش نامی شناخته می شد. وی روحانی و تحصیل کرده نجف اشرف بود و در دوران مشروطه یکی از مبارزین سیاسی فعال بود. خوش نامی وی به قدری بود که مردان راهی سفر، همسر و مال خود را به دست او می سپردند. شغل پهلوان برنج فروشی بود از این رو به وی رزاز به معنی برنج فروش لقب داده شد.

برنامهمحل دیدارتاریخ برگزاری

دیدار ، آشنایی و استفاده از تجربیات یکدیگر در کنار عکاسی از خانه پهلوان رزازش

درب مترو تجریش

 

تاریخ روزساعتتوضیحات
1 بهمن ماه 1400جمعه11 الی 13درحال ثبت نام
    

با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب و هوا و یا موارد دیگر احتمال تغییر در ساعت و روز برگزاری برنامه ها هست.


منتظر دیدار شما هستیم

برنامه های برگزار شده

ثبت‌نام نشده
این دوره در حال حاضر بسته است